Regulamin - Maxoo

Regulamin

Powrót
  • §1 Definicje

Terminy użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:

1. operator platformyWeLab spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000714974, kapitał zakładowy: 200.000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7292722180, REGON: 369310424;

2. Maxooprowadzona przez operatora platformy, na zasadach określonych w regulaminie, platforma on-line, o charakterze otwartym, dostępna w domenie www.maxoo.pl, w ramach której użytkownicy mają możliwość wystawiania ogłoszeń dotyczących chęci zbywania praw majątkowych, a także mają prawo do wyrażania woli nabywania takich praw;

3. regulamin – niniejszy dokument;

4. rejestracja – procedura zakładania konta;

5. konto – prowadzony dla użytkownika przez operatora platformy pod unikalną nazwą (login) zbiór zasobów, w którym gromadzone są dane użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Maxoo;

6. użytkownik – podmiot, który uzyskał dostęp do usług świadczonych przez operatora platformy  w ramach Maxoo,  na zasadach określonych w regulaminie, mogący mieć status: kupującego lub sprzedającego;

7. sprzedającyużytkownik, który w ramach Maxoo ma możliwość podejmowania działań zmierzających do wyrażenia woli zbycia przysługującego mu prawa majątkowego;

8. kupującyużytkownik, który w ramach Maxoo ma możliwość wyrażenia woli nabycia danego prawa majątkowego;

9. oferta sprzedającego – stanowisko sprzedającego, nie będące oświadczeniem woli w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, będące informacją skierowaną do potencjalnych kupujących o treści i cechach danego prawa majątkowego oraz stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego;

10. prawo majątkowe lub roszczenie – prawo, co do którego sprzedający za pośrednictwem Maxoo przedstawia innym użytkownikom zaproszenie (w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego) do zawarcia umowy sprzedaży tego prawa;

11. oferta kupna (oferta złożona przez kupującego) – stanowisko kupującego nie będące oświadczeniem woli w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, będące informacją skierowaną do sprzedającego o możliwej do zaproponowania cenie sprzedaży, stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c. Oferta kupna jednocześnie stanowi oświadczenie woli skierowane do operatora platformy w którym kupujący zobowiązuje się do zapłaty na rzecz operatora platformy wynagrodzenia o którym mowa w punkcie § 5 pkt. 4 regulaminu. 

12. zaakceptowanie oferty – stanowisko przedstawione przez sprzedającego, nie będące oświadczeniem woli w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego, w którym sprzedający oświadcza, iż wyraża wolę zbycia roszczenia będącego przedmiotem aukcji za zaoferowaną przez kupującego cenę.

13. aukcja – funkcjonalność portalu Maxoo, w ramach której sprzedający złożył ofertę sprzedającego, a kupujący aż do zakończenia aukcji, mogą składać oferty kupna dotyczące tego roszczenia. Kolejno składane oferty kupna muszą 

14. pobranie danych – udostępnienie (1) sprzedającemu oraz (2) kupującemu, którego oferta kupna została zaakceptowana przez sprzedającego danej aukcji, w ramach Maxoo, w sposób krzyżowy, ich danych osobowych i kontaktowych, które aktualnie widnieją w ustawieniach ich Kont.

15. otwarcie sporu – zgłoszenie przez użytkownika, który dokonał zapłaty prowizji w związku z wygraniem aukcji, żądania zwrotu tej prowizji, oparte na co najmniej jednym z zarzutów określonych w punkcie § 6 pkt. 1 regulaminu. 

16. rozstrzygnięcie sporu wydanie przez operatora platformy merytorycznej decyzji w procedurze wywołanej otwarciem sporu,  po uprzednim zweryfikowaniu słuszności zarzutów sformułowanych przez kupującego.

 

  • §2 Zasady działania Maxoo

1. Użytkownikami o statusie: sprzedający, mogą być osoby fizyczne, które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoby prawne.

2. Użytkownikami o statusie: kupujący mogą być osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby prawne.

3. Rejestracja w Maxoo przez użytkownika wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego i potwierdzenia adresu email poprzez skorzystanie z wysyłanego w tym celu linku aktywacyjnego.  Brak potwierdzenia adresu email w przeciągu 24 godzin od momentu wypełnienia formularza rejestracyjnego skutkować będzie automatycznym usunięciem konta w serwisie. Z chwilą rejestracji dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy  użytkownikiem a operatorem platformy, której przedmiotem są usługi świadczone w ramach Maxoo na warunkach określonych w regulaminie.

4. Umowa pomiędzy operatorem platformy, a sprzedającym ma charakter nieodpłatny i sprowadza się do udostępnienia sprzedającemu środowiska do zaprezentowania roszczenia kupującym.

5. Umowa pomiędzy operatorem platformy a kupującym ma charakter nieodpłatny w zakresie dostępu do informacji o prawie majątkowym, którego wolę zbycia deklaruje sprzedający. Składanie przez kupującego ofert, wiąże się z odpłatnością na rzecz operatora platformy na warunkach opisanych w § 5 pkt. 3 regulaminu.

6. Podczas rejestracji, jak i późniejszego korzystania z Maxoo, każdy użytkownik zobowiązany jest podawać prawdziwe dane i informacje oraz składać oświadczenia zgodne z prawdą.

7. Logowanie do Maxoo wymaga podania adresu e-mail oraz ustanowionego przez użytkownika hasła. Użytkownik ma możliwość zresetowania swojego hasła po wskazaniu adresu e-mail. W takim wypadku na wskazany adres mailowy wysyłany jest specjalny link, którego kliknięcie warunkuje możliwość ustanowienia nowego hasła.

8. Wykorzystywanie przy logowaniu zautomatyzowanych rozwiązań, w szczególności wybór opcji zapamiętywania przez przeglądarkę danych do logowania, następuje na ryzyko użytkownika korzystającego z takich funkcji oprogramowania.

9. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego konta.

10. Użytkownikowi nie wolno korzystać z kont innych użytkowników oraz udostępniać swojego konta innym osobom.

11. Konta są niezbywalne, chyba że operator platformy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wyrazi zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków przypisanych do danego użytkownika na inny podmiot.

12. W sytuacji, gdy działalność użytkownika w ramach Maxoo będzie rodziła uzasadnione obawy co do bezpieczeństwa i rzetelności obrotu informacji operator platformy może zawiesić konto użytkownika na czas określony lub nieokreślony. W przypadku zawieszenia konta, użytkownik posiada jedynie wgląd do konta i nie może korzystać z żadnych innych usług świadczonych przez ramach Maxoo. O zawieszeniu konta operator platformy powiadomi użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, wskazując przyczyny zawieszenia konta. Użytkownik, którego konto zostało zawieszone nie może zarejestrować nowego konta bez uprzedniej zgody operatora platformy wyrażonej w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

13. Maxoo nie daje użytkownikom dostępu do danych osobowych lub kontaktowych innych użytkowników, za wyjątkiem sytuacji kiedy po wygranej i opłaconej aukcji, dane osobowe i kontaktowe sprzedającego oraz kupującego, który złożył najwyższą ofertę, są w sposób krzyżowy ujawniane obu użytkownikom.

14. Do czasu zakończenia aukcji, użytkownikom zabrania się przekazywać sobie informacji zawierających jakiekolwiek dane umożliwiające nawiązanie kontaktu poza Maxoo.

15. Operator platformy zapewnia dostęp do Maxoo przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, przy czym dostęp do Maxoo może zostać ograniczony w przypadku prac konserwacyjnych (serwisowych), a także wystąpienia awarii, błędów, siły wyższej oraz innych okoliczności niezależnych od operatora platformy. Operator platformy nie ma wpływu na prowadzenie prac serwisowych i konserwacyjnych przez zewnętrznych dostawców usług IT.

  • §3  Wystawienie i przebieg aukcji

1. W ramach Maxoo, sprzedający może wystawić przysługujące mu prawo majątkowe na aukcji. Wystawienie prawa majątkowego na aukcji wymaga wypełnienia formularza dostępnego w Maxoo.

2. Wystawiając aukcję, sprzedający ma prawo wgrać do Maxoo dokumenty lub zdjęcia dotyczące przysługującego mu prawa majątkowego. W takim przypadku sprzedający jest zobowiązany do zanonimizowania wgrywanych dokumentów i zdjęć poprzez zaczernienie: wizerunku osób widocznych na zdjęciach, treści umożliwiających identyfikację prawa majątkowego lub sprzedającego, a w szczególności: nr rejestracyjny, nr VIN, imię i nazwisko, nazwę firmy, adres, nr telefonu, adres e-mail.

3. Sprzedający zobowiązuje się do niewystawiania na aukcji praw majątkowych, którymi obrót narusza obowiązujące na terenie Polski przepisy prawa lub uprawnienia osób trzecich. Sprzedający jest zobowiązany do wypełnienia formularza w sposób zgodny z prawdą i rzeczywistym stanem rzeczy. Wpisywane do formularza dane, wybierane opcje, potwierdzane oświadczenia winny odpowiadać prawdzie i rzeczywistemu stanowi rzeczy. Powyższe dotyczy również wgrywanych dokumentów i zdjęć, z uwzględnieniem koniecznej ich anonimizacji.

4. Podczas wystawiania aukcji, sprzedający określa czas jej trwania w dniach. Czas trwania aukcji liczy się od daty jej upublicznienia w ramach Maxoo przez operatora platformy. Czas trwania aukcji nie może być krótszy niż 3 dni oraz dłuższy niż 14 dni. Przez dzień rozumie się okres 24 godzin.

5. Operator platformy jest uprawniony (ale nie zobowiązany) do kontroli formalnej wystawianej aukcji, przed jej publicznym udostępnieniem w ramach Maxoo. W ramach tej kontroli operator platformy jest uprawniony (ale nie zobowiązany) do uzupełniającej anonimizacji dokumentów i zdjęć wgranych przez sprzedającego, a także do zgłoszenia prośby o zmodyfikowanie aukcji podając jej powód wraz z uzasadnieniem, o czym sprzedający jest informowany drogą mailową.

6. Operator platformy jest uprawniony do odrzucenia aukcji przed jej publicznym udostępnieniem w ramach Maxoo jeżeli jej wystawienie  naruszało regulamin lub mogłoby prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa ekonomicznego użytkownika lub użytkowników Maxoo.

7. Sprzedający jest informowany drogą mailową o publicznym udostępnieniu wystawionej aukcji w ramach Maxoo bezpośrednio po przeprowadzeniu przez operatora platformy kontroli formalnej. Maksymalny czas oczekiwania na publiczne udostępnienie wystawionej aukcji 24h, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

8. Sprzedający jest zobowiązany do niezbywania roszczenia w okresie od wystawienia aukcji w ramach Maxoo do czasu zakończenia aukcji, a w przypadku jeżeli w aukcji złożono oferty kupna – do czasu upływu terminu na zaakceptowanie oferty. Powyższe oznacza również obowiązek powstrzymania się we wskazanym okresie od wszelkich działań mogących doprowadzić do zmniejszenia wartości roszczenia.

9. Operator platformy jest uprawniony do zablokowania trwającej aukcji w ramach Maxoo, jeżeli przedmiot aukcji lub którykolwiek z zaangażowanych w nią użytkowników narusza regulamin lub dalsze trwanie aukcji może prowadzić do powstania stanu zagrożenia ekonomicznego użytkownika lub użytkowników. Zablokowanie aukcji może nastąpić na okres do 14-stu dni. Jeżeli w tym terminie nie ustała przyczyna, dla której zablokowano aukcję, operator platformy usuwa aukcję z Maxoo. 

  • §4 Składanie ofert kupna

1. Kupujący, w ramach danej aukcji wystawionej na Maxoo, ma prawo do złożenia oferty kupna. W przypadku jeżeli w danej aukcji została już złożona  oferta kupna, złożenie nowej oferty kupna wymaga zaproponowania wyższej ceny, z uwzględnieniem minimalnego postąpienia, które wynosi:

a) 10 zł, gdy aktualna cena roszczenia jest niższa niż 500 zł,

b) 25 zł, gdy aktualna cena roszczenia wynosi od 500 zł do 999,99 zł,

c) 50 zł, gdy aktualna cena roszczenia wynosi 1.000 zł lub więcej.

2. Kupujący jest informowany drogą mailową o tym, że na skutek złożenia przez innego kupującego oferty kupna z wyższą ceną,  jego oferta kupna została przebita. Kupujący jest również informowany drogą mailową, że złożona przez niego oferta jest najwyższa. W Maxoo prezentowana jest jedynie oferta kupna z najwyższą ceną.

3. Przebicie oferty niweczy skutki, jakie wiązały się ze złożeniem oferty kupna, która została przebita, wskazane w § 1 pkt. 11 regulaminu.

4. Oferty kupna są wyrażane kwotami brutto.

5. W czasie trwania aukcji, kupujący korzystając z opcji czata przy danej aukcji, może zadawać sprzedającemu pytania dotyczące roszczenia. Treść pytania jest widoczna dla sprzedającego w zakładce czata. Sprzedający może tą samą drogą udzielić kupującemu odpowiedzi.

6. Zwycięzcą aukcji jest kupujący, który w chwili jej zakończenia zaoferował najwyższą ofertę kupna i ta oferta kupna została zaakceptowana przez sprzedającego.

  • §5 Zaakceptowanie  oferty

1. Zakończenie aukcji następuje z upływem czasu, określonego przez sprzedającego podczas wystawiania aukcji.

2. Po zakończeniu aukcji sprzedający ma 48 godzin na zaakceptowanie oferty kupna z najwyższą ceną. Zaakceptowanie oferty kupna następuje poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku w ramach Maxoo. O akceptacji oferty kupna przez sprzedającego, kupujący jest informowany drogą mailową. W przypadku niezaakceptowania oferty kupna z najwyższą ceną we wskazanym powyżej terminie, sprzedający ma możliwość ponownego wystawienia aukcji na zasadach opisanych w § 3 regulaminu.

3. Jeżeli dana aukcja została zakończona bez ofert kupna, sprzedający ma prawo ponownie wystawić przysługujące mu prawo majątkowe na aukcji, na zasadach opisanych w § 3 regulaminu.

4. Kupujący, z chwilą zaakceptowania jego oferty kupna przez sprzedającego jest zobowiązany do zapłaty na rzecz operatora platformy wynagrodzenia w wysokości odpowiadającej 10 % (słownie: dziesięciu procentom) wartości wylicytowanej ceny sprzedaży roszczenia. Przedmiotowe wynagrodzenie podlega zwiększeniu o należny podatek od towarów i usług.

5. Z chwilą zaakceptowania oferty kupna przez sprzedającego, kupującemu otwiera się 48-godzinny okres do pobrania danych kontaktowych sprzedającego. Pobranie danych kontaktowych przez kupującego jest możliwe jedynie poprzez wciśnięcie w widoku aukcji w ramach  Maxoo przycisku “POBIERZ DANE”, który przekierowuje kupującego na stronę serwisu płatniczego “Przelewy24” w celu dokonania zapłaty wynagrodzenia o którym mowa w § 5 pkt. 4 regulaminu. Zapłata wynagrodzenia za pośrednictwem serwisu płatniczego “Przelewy24” skutkuje niezwłocznym udostępnieniem przez operatora platformy kupującemu, który złożył ofertę kupna z najwyższą ceną oraz sprzedającemu, w sposób krzyżowy, ich danych kontaktowych, które aktualnie widnieją w ustawieniach ich kont tj.: imię i nazwisko (nazwa firmy), adres oraz numer telefonu.

6. Użytkownicy zobowiązują się do wykorzystania udostępnionych przez operatora platformy danych kontaktowych wyłącznie do nawiązania kontaktu i zawarcia umowy sprzedaży roszczenia na warunkach zadeklarowanych w aukcji.

  • §6 Spory między Użytkownikami

1. Kupujący, który złożył ofertę kupna z najwyższą ceną oraz dokonał płatności wynagrodzenia o którym mowa w § 5 pkt. 3 regulaminu może, w terminie 30 dni kalendarzowych od daty zakończenia aukcji otworzyć spór powołując się na jeden z poniższych zarzutów:

a) przedstawienie przez sprzedającego nieprawdziwych dokumentów,

b) przedstawienie przez sprzedającego nieprawdziwych informacji,

c) brak możliwości kontaktu ze sprzedającym,

2. W ramach  toczonego sporu operator platformy weryfikuje słuszność zarzutów sformułowanych przez kupującego i w tym celu może kontaktować się z użytkownikami drogą elektroniczną lub telefoniczną. Sprzedający jest zobowiązany do złożenia wyczerpujących wyjaśnień w przedmiocie wskazywanego przez kupującego zarzutu w terminie 72 godzin od poinformowania go przez operatora platformy o otwarciu sporu, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy.

3. W przypadku niezłożenia wyjaśnień przez sprzedającego odnośnie zgłaszanych zarzutów, spór jest rozstrzygany na korzyść kupującego.

4. Rozstrzygnięcie sporu następuje w drodze decyzji operatora platformy, po uprzednim zweryfikowaniu słuszności zarzutów kupującego doręczanej użytkownikom drogą mailową. Rozstrzygnięcie sporu powinno nastąpić w terminie 7 dni roboczych od daty jego otwarcia. W przypadku rozstrzygnięcia sporu na korzyść kupującego, operator platformy w terminie 7 dni wystawia dokument faktury korygującej prowadzący do anulowania naliczonego wynagrodzenia oraz dokonuje zwrotu pobranego wynagrodzenia w terminie 7 dni kalendarzowych liczonych od daty otrzymania podpisanej przez kupującego faktury korygującej.

  • §7 Usługi i uprawnienia operatora platformy

1. Usługi świadczone przez operatora platformy nie kreują żadnego stosunku prawnego pomiędzy użytkownikami. Celem usług świadczonych przez operatora platformy jest wyłącznie skojarzenie ze sobą użytkowników za pośrednictwem Maxoo, a których oferty stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia ewentualnej umowy sprzedaży roszczenia w przyszłości poza Maxoo i bez udziału operatora platformy. Operator platformy wyłącznie udostępnia zasoby systemów teleinformatycznych oraz administruje Maxoo, natomiast nie jest stroną umów sprzedaży (cesji) roszczeń oraz nie jest pośrednikiem w zawieraniu lub wykonywaniu umów sprzedaży (cesji) roszczeń.

2. Operator platformy nie ponosi odpowiedzialności za działania użytkowników w ramach Maxoo, ani za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie przez nich umów zawartych po zakończeniu aukcji w ramach Maxoo, jak również za następstwa działań stanowiących naruszenie postanowień regulaminu, a podjętych przez użytkowników lub osoby trzecie. Operator platformy w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za stan faktyczny i prawny roszczeń wystawianych na aukcji w ramach Maxoo, zdolność sprzedających do ich zbycia, wypłacalność kupujących oraz prawdziwość i rzetelność informacji podawanych przez użytkowników.

3. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania związane z korzystaniem z Maxoo, w szczególności ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą względem operatora platformy lub innych użytkowników za swoje działania lub zaniechania.

  • §8 Prywatność i poufność

1. Dane osobowe podane przez użytkowników w miejscach do tego przeznaczonych, operator platformy przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką prywatności.

2. Użytkownikom ujawniane są dane osobowe innych użytkowników jedynie w przypadkach przewidzianych w regulaminie w celach związanych z wystawieniem roszczenia na aukcji.

3. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać osobom trzecim informacji dotyczących innych użytkowników, które otrzymał od operatora platformy w związku z korzystaniem z Maxoo.

  • §9 Zmiany Regulaminu

1. Operator platformy jest uprawniony do zmiany regulaminu i zmiana ta staje się skuteczna w terminie wskazanym przez operatora platformy.

  • §10 Rozwiązanie umowy z operatorem platformy

1. Świadczenie usług w ramach Maxoo ma charakter bezterminowy, z zastrzeżeniem postanowień zawartych poniżej w treści niniejszego paragrafu.

2. Użytkownik może w każdym czasie zażądać usunięcia swojego konta kierując stosowną prośbę w wiadomości e-mail na adres: kontakt@maxoo.pl.   Żądanie usunięcia konta jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez użytkownika umowy korzystania z Maxoo.

3. Operator platformy jest zobowiązany do usunięcia konta użytkownika w terminie 60 dni od daty otrzymania stosownego żądania. Zasady ewentualnego przechowywania danych użytkownika po usunięciu jego konta określa Polityka Prywatności.

4. W przypadku uporczywego naruszania regulaminu przez użytkownika, umowa może zostać rozwiązana przez operatora platformy za wypowiedzeniem, z zachowaniem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia.

5. Jeżeli umowa została rozwiązana przez operatora platformy, użytkownik nie jest uprawniony do ponownej rejestracji w ramach Maxoo, bez uprzedniej zgody operatora platformy wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

 

  • §11 Pozostałe obowiązki Użytkowników

1. Wszelkie działania podejmowane przez użytkowników w ramach Maxoo powinny być zgodne z regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami.

2. Wszelkie elementy grafiki, ich kompozycje dostępne na stronie www.maxoo.pl, korzystają z ochrony prawa autorskiego, stanowią przedmiot praw operatora platformy i nie mogą być bez zgody wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, pobierane, przetwarzane, kopiowane i rozpowszechniane.

  • §12 Prawo właściwe oraz spory

1. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy użytkownikiem a operatorem platformy, której przedmiotem są usługi świadczone w ramach Maxoo na warunkach określonych w regulaminie, jest prawo polskie.

2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez operatora platformy w ramach Maxoo będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku kiedy użytkownikiem jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą, sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby operatora platformy.

  • §13 Kontakt

1. Użytkownik może kontaktować się z operatorem platformy w sprawie świadczonych usług w formie:

a) pisemnej na adres rejestrowy spółki,

b) elektronicznej na adres: kontakt@maxoo.pl

2. Operator platformy może kontaktować się z użytkownikami w formie:

a) pisemnej na wskazany przez użytkownika adres korespondencyjny,

b) elektronicznej na wskazany przez użytkownika adres e-mail,

c) telefonicznej na wskazany przez użytkownika numer telefonu.

  • §14 Ważność postanowień

1. Jeżeli którekolwiek postanowienie regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.

Zobacz, ile możesz zyskać

Wystaw aukcję

Reprezentujesz podmiot odkupujący szkody?